Агресивна поведінка |
Психологічні та організаційні заходи |
Ознаки: |
Перший рівень |
Роздратування,
невдоволення, гнів, які особа нездатна стримувати. |
Оцінити небезпечність ситуації для
себе і постраждалого. Убезпечитись. Усі наступні дії потрібно виконувати із
урахуванням фактору небезпечності ситуації. |
Агресія, не прив’язана до конкретного
предмету, може бути перенесена на будь-кого чи будь-що, привід неважливий.
Нанесення оточуючим ударів руками, ногами, використання будь-яких предметів
для підвищення «руйнівної сили», неконтрольоване прагнення знищити вщент,
нездатність зупинитися. |
Спробуйте перервати агресію будь-якою
нейтральною пропозицією активної дії. |
Словесні образи, прискіпливість,
лайка, пошук приводу, щоб виплеснути лють. |
Використайте вправу
«Захоплення»: просуньте свої руки під пахви потерпілого, пригорніть його до
себе й злегка потягніть на себе (пояснюйте потерпілому, що ви робити, щоб
ваші дії не сприйняли, як напад і привід для бійки). |
М’язове напруження: пружинна хода,
можливо незначний тремор рук, ніг від напруження, різкі рухи (нездатність
робити плавні рухи), напружені м’язи обличчя. Мова різка, містить багато
емоційних компонентів. |
Демонструйте доброзичливість, не
сперечайтесь, не звинувачуйте, навіть якщо ви не згодні з потерпілим, – не
давайте йому приводу для розгортання суперечки. |
Підвищення кров’яного тиску: спочатку
обличчя може почервоніти, а із загостренням стану – зблідніти; набухання вен
та артерій на шиї та руках). |
Допоможіть постраждалому усвідомити
свої почуття і тим самим оволодіти ними і собою. Зверніть його увагу на те,
що він відчуває: «Ви злитеся, хочете розтрощити все вщент. Давай разом
подумаємо, як нам виходити з цієї ситуації…». |
|
Коли напад люті взято під контроль,
але зберігається збудження, то доцільно використати засоби релаксації,
заспокійливе дихання (глибокий вдих у живіт і повільний видих), вправи на
розтягування м’язів, які знімають напруження, та відпочинок, якщо бурхлива
реакція привела до нервового виснаження |
|
За можливості поспілкуватися з
батьками, якщо це дитина |
|
Другий
рівень |
|
Визначити
небезпечність дій постраждалого для оточуючих і його самого. За потреби прийняти
рішення щодо здійснення заходів ізоляції чи постійного нагляду (для
виключення можливості суїциду). |
|
Третій рівень |
|
Навчання засобам
контролю гніву |
|
Навчання
релаксаційним вправам та заспокійливому диханню як способам зниження
напруження, збудження. |
|
Під час тривалого
збереження підвищеного м’язового тонусу, збудження, які заважають засинанню –
рекомендації із покращення засинання. |
Немає коментарів:
Дописати коментар